Pages

Thursday, August 13, 2009

Tahniah Kepada Semua Graduasi



12 ogos 09 , Universiti Malaya : Permadah Universiti Malaya (UM) mengucapkan tahniah dah syabas kepada semua graduan konvokesyen UM 2009. Festival konvokesyen yang berlangsung selama 10 hari bermula dari 6 ogos lalu dan akan melabuhkan tirai 15 ogos nanti sebelum UM akan sunyi buat sementara waktu memberi peluang kepada semua warganya cuti midsem selama seminggu. Konvokesyen kali ini mencipta sejarah buat Permadah UM apabila 4 orang bekas Presidennya graduate serentak.Mereka ialah saudara Amin che Ahmat jurusan Usuludin (Presiden sesi 08/09), saudara Zulkipli Yaakup jurusan pendidikan Islam ( Presiden sesi 07/08), saudara Azizuddin mengambil jurusan kejuruteraan (Presiden sesi 06/07) dan saudara Mohd Noor (presiden sesi 05/06) pula mengambil jurusan Pendidikan. Faktor perbezaan kos dan jurusan serta tahun pengajian membolehkan mereka bergelar graduan serentak.

Dari kiri: Nizam (exco akademik) azizudin ( mantan Pres 06/07) dan Hafiz (Presiden)

Saudara Zulkipli (mantan Pres 07/08 ) bersama Isteri beliau



Bersama dengan mak ayah adik-bradik Permadah

Majlis meraikan kejayaan bekas pimpinan dan ahli Permadah bergelar graduan,masing-masing saling bertukar salam dan tahniah serta di sambut meriah di gerai Citarasa Jelapang Padi milik Permadah. Presiden Permadah saudara Mohd Al-Hafiz Adnan ketika di minta mengulas berkata: "saya mengucapkan tahniah pada semua bekas ahli dan pimpinan Permadah,aktivis mahasiswa dan semua yang berjaya grad pada tahun nie..Kita di peringkat Permadah amat menghargai jasa dan sumbangan mereka dalam memajukan Permadah itu sendiri"- ujar beliau.

Suasana di Gerai Permadah

Sambutan mahasiswa dan orang ramai terhadap Gerai Citarasa Jelapang Padi amat menggalakan sehinggakan habis semua makanan yang disediakan untuk pelangan seperti nasi ayam, laksa kedah, char ko teaw, kerang bakar dan lain-lain habis dijual walaupun faktor cuaca yang kadang kala hujan :membanjirkan" sedikit gerai milik Permadah itu. Kepada semua ahli Permadah,jom mai ghamai-ghamai ke gerai Permadah..jgn lepaihkan peluang pekena masakan utara nie..,makan skali mesti nak lagi..jom!

0 KOMEN: